Kapsalon App
Probleemsituatie:
Steeds vaker hebben kleinere salons online alleen een facebook en/of Instagram pagina. Ze hebben hiermee een interessant netwerk opgebouwd, echter om een afspraak in te plannen moet de klant een persoonlijk bericht sturen of kan de klant via een mobiel nummer de salon bereiken.
Deze methode is te confronterend en klanten vinden het prettiger om zelf te kijken wanneer er evt. plek is, zelf reserveren.
Oplossing:
Appandweb.nl heeft speciaal voor (kleinere) salons: kapsalons, nagelstudio’s, pedicure maar ook trimsalons of andere kleine ondernemers, een webAPP ontwikkeld zodat klanten makkelijk zelf een reservering of afspraak kunnen inplannen. Een reserveringssysteem met een webapp (kleine website).
Deze combinatie: website met reserveringsysteem is voor de (kleinere) ondernemer een snelle en slimme totaaloplossing.
De informatie voor op de webAPP kan door een salon eenvoudig zelf beheerd worden zodat de informatie up-do-date is. (met het gebruiksvriendelijke backoffice beheersysteem)
Voorbeelden:
Onderstaande vier voorbeelden tonen en beschrijven de voordelen om te kiezen voor een salon webAPP.
Meer info?
Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.
Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!
Hoofdmenu
De webAPP is een website die bestaat uit knoppen en via het gebruiksvriendelijke backoffice beheersysteem kan alle informatie beheerd worden.
De knop: Reservering staat bovenaan en er kan makkelijk en snel een afspraak ingepland worden.
Een opsomming van de mogelijkheden:
- Direct een afspraak boeken
- Producten bestellen en betalen
- Interactieve communicatie (feedback)
- Tarieven tonen van behandelingen
- Fotogalerij
- Chat
- iDEAL betalingen (afrekenen)
- Koppelingen met uw social media pagina’s
- E-mail- en pushberichtservice
Afspraak boeken
Behandeling kiezen
In het linker voorbeeld kan uw (potentiële) klant eenvoudig een of meer behandelingen kiezen. U kunt alle teksten, prijzen en duur behandeling op ieder moment van de dag wijzigen (met het gebruiksvriendelijke backoffice beheersysteem).
Beschikbare datum en tijden
In het rechter voorbeeld wordt aan de hand van de duur van de behandeling en gekozen datum de beschikbare tijden van de medewerkers getoond. Als u een eenmanszaak bent zullen alleen uw tijden getoond worden. Op deze manier kan uw klant snel door uw agenda scrollen voor een beschikbaar tijdstip.
Behandeling kiezen
In het voorbeeld hierboven kan uw (potentiële) klant eenvoudig een of meer behandelingen kiezen. U kunt alle teksten, prijzen en duur behandeling op ieder moment van de dag wijzigen (met het gebruiksvriendelijke backoffice beheersysteem).
Beschikbare datum en tijden
In het voorbeeld hieronder wordt aan de hand van de duur van de behandeling en gekozen datum de beschikbare tijden van de medewerkers getoond. Als u een eenmanszaak bent zullen alleen uw tijden getoond worden. Op deze manier kan uw klant snel door uw agenda scrollen voor een beschikbaar tijdstip.
Agenda beheren via uw smartphone
U kent dat wel: u bent niet op locatie: onderweg, op visite of u ligt al op bed en krijgt telefonisch of via Whats App een reservering binnen. Hoe fijn is het om direct op afstand via uw smartphone deze afspraak in te boeken of zelfs te wijzigen naar een ander datum of tijdstip.
Linker voorbeeld weergeeft agenda van collega Sandra en middels het pennetje kan de afspraak gewijzigd of verwijderd worden. Rechter voorbeeld illustreert hoe deze wijziging of verwijdering doorgevoerd kan worden. Het aanmaken, verwijderen of wijzigen van een afspraak kan vanaf elke locatie, met uw eigen smartphone
U kent dat wel: u bent niet op locatie: onderweg, op visite of u ligt al op bed en krijgt telefonisch of via Whats App een reservering binnen. Hoe fijn is het om direct op afstand via uw smartphone deze afspraak in te boeken of zelfs te wijzigen naar een ander datum of tijdstip.
Bovenste voorbeeld weergeeft agenda van collega Sandra en middels het pennetje kan de afspraak gewijzigd of verwijderd worden. Het voorbeeld hieronder illustreert hoe deze wijziging of verwijdering doorgevoerd kan worden. Het aanmaken, verwijderen of wijzigen van een afspraak kan vanaf elke locatie, met uw eigen smartphone
Social media afsprakengenerator
Posten van link om te reserveren
Dagelijks plaatsen van het linkje om te reserveren levert meer afspraken op. Vaak vergeten klanten een afspraak in te plannen en al helemaal als dit alleen telefonisch kan.
Uw klant is dagelijks op facebook en zodra zij uw berichtje voorbij zien komen is het eenvoudig om een afspraak in te plannen.
U zult merken dat uw klanten vaker een afspraak inboeken, wanneer uw facebook en/of Instagrampagina uw reserveringssysteem aanbiedt.
Bellen is niet meer van deze tijd
Klanten bellen doorgaans liever niet meer, maar willen snel en eenvoudig online een afspraak kunnen inplannen of wijzigen
Producten bekijken en evt. bestellen om af te halen
Uw klanten kunnen met de webAPP de haarproducten die u eerder heeft gepromoot, makkelijk bestellen en betalen.
U kunt zelf de keuze aanbieden: afhalen, bezorgen, verzenden.
Bij afhalen creëert u een extra mogelijkheid om de klant te motiveren een afspraak met de salon in te plannen.
Backoffice beheersysteem
Dankzij het gebruikersvriendelijke backoffice beheersysteem kan alle informatie snel en effectief gewijzigde worden zodat u 24 uur per dag up-to-date bent met uw app.