Hotelapp
Mogelijkheden:
Reserveren van een kamer, openen van de kamerdeur via een app of het
in- en uitchecken en direct afrekenen via een app. Ook bestellen van roomservice en chatten met de receptie zijn handige features.
HotelAPP communiceert met PMS (hotelsoftware) waarmee de gebruiker die de app heeft gedownload toegang kan krijgen om de deur te openen, in- of uit te checken en andere mogelijkheden die PMS in combinatie met de app te bieden heeft.
Op het moment heeft Appandweb.nl een koppeling met PMS, Oracle Suite 8 en elektronische deurvergrendel-systemen: Häfele, Hotek en Salto.
Naast de app is deze ook in een webapp aanwezig en is in vijf talen beschikbaar: Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans.
Meer info?
Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.
Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!
Hoofdmenu
Hoofdmenu bestaat uit een reeks knoppen, door gebruik van duidelijke iconen en tekst is direct duidelijk waarvoor de knop dient.
De samenstelling van de knoppen kunnen per hotel verschillen. Het logo, de kleuren en de functionaliteit kunnen naar wens toegevoegd en aangepast worden.
Wanneer er een koppeling met het PMS is, is een geautoriseerde inlog gebruiker verplicht en kan de app niet zonder inloggen geïnstalleerd worden. (dus geen oneigenlijk gebruik).
Een opsomming van de mogelijkheden:
- Reserveren
- Inchecken / uitchecken
- Deur openen
- Verblijf verlengen
- Chat met receptie
- iDEAL betalingen (reservering, roomservice, faciliteiten, totaalrekening)
- Webpagina’s delen vanaf de website
- Interactieve communicatie (formulieren)
- Fotogalerij van het hotel/motel
- Uitgebreide fotogalerij van faciliteiten
- E-mail- en pushberichtenservice
Reserveringen
Via de knop Reserveringen in het hoofdmenu kan er een kamerreservering, een tafelreservering* of reservering van een faciliteit **gedaan worden.
Voor een kamerreservering wordt de webpagina geopend van het hotel / motel om een kamer te reserveren.
* In restaurantapp leggen wij uit hoe een tafelreservering verloopt.
** In campingapp leggen wij uit hoe een tennisbaan gereserveerd kan worden en dit verloopt hetzelfde als bij een reservering van een faciliteit van het hotel/motel.
Via de knop Reserveringen in het hoofdmenu kan er een kamerreservering, een tafelreservering* of reservering van een faciliteit **gedaan worden.
Voor een kamerreservering wordt de webpagina geopend van het hotel / motel om een kamer te reserveren.
* In restaurantapp leggen wij uit hoe een tafelreservering verloopt.
** In campingapp leggen wij uit hoe een tennisbaan gereserveerd kan worden en dit verloopt hetzelfde als bij een reservering van een faciliteit van het hotel/motel.
Inchecken-uitchecken
Via de knop ‘Check-in/out’ kan men zowel inchecken als uitchecken.
Wanneer een gast nog niet is ingecheckt staat er Check-in en wanneer gast nog niet is uitgecheckt staat er Check-out.
Mocht er bij de Check-out nog een bedrag openstaan dan zal er gevraagd worden om dit bedrag af te rekenen.
Als het bedrag niet afgerekend wordt kan het uitchecken niet gerealiseerd worden en blijft de gast ingecheckt.
Roomservice
Via de knop Roomservice in het hoofdmenu kan er een bestelling vanaf een vooraf ingesteld menu gedaan worden.
Door de producten te kiezen, wordt het totaalbedrag van de keuze getoond, hierna krijgt de gast het rechterscherm te zien.
Hier moeten gegevens zoals naam, kamernummer en gewenst tijdstip worden ingevoerd.
Wanneer met op de knop ‘Bestellen’ toetst is de bestelling een feit en wordt deze gestuurd naar de roomservice / keuken afdeling
Via de knop Roomservice in het hoofdmenu kan er een bestelling vanaf een vooraf ingesteld menu gedaan worden.
Door de producten te kiezen, wordt het totaalbedrag van de keuze getoond, hierna krijgt de gast het rechterscherm te zien.
Hier moeten gegevens zoals naam, kamernummer en gewenst tijdstip worden ingevoerd.
Wanneer met op de knop ‘Bestellen’ toetst is de bestelling een feit en wordt deze gestuurd naar de roomservice / keuken afdeling
Chat
Via de knop ‘Chat’ kan de gast communiceren met de hotel receptie (of een ander vooraf ingestelde afdeling). Maar den de receptie kan ook met de gast communiceren.
Er kan een tijdsperiode ingesteld worden zodat chatten buiten openingstijden niet mogelijk is.
Hier komt dan een melding van in het chatscherm.
De chat kan ook gekoppeld worden aan een tablet zodat er via een groter toetsenbord gechat kan worden.
In de toekomst is wellicht een chatbot een optie die we kunnen bieden.