Verhuren kleding / objecten
Probleemsituatie:
Een klant van ons verhuurt theaterkostuums aan bedrijven en particulieren. Normaliter verliep het verhuurproces via een bonnenboekje met twee vellen zelf kopiërend papier, waarvan één als origineel en één als kopie. Een groot nadeel was dat de staat van het theaterkostuum bij terugleveren niet te vergelijken was met de status bij het aanleveren. Ander nadeel was dat deze papieren handeling handmatig gedigitaliseerd moest worden naar Exact. (foutgevoelig)
Oplossing:
Via het reserveringssysteem kunnen producten of verhuurobjecten eenvoudig ingesteld worden. Het is mogelijk via een assortiment lijst uw verhuurmiddelen aan te bieden, echter kunnen er heel veel verschillende kostuums zijn, waardoor dit het reserveringsproces vertraagd. De organisatie zou ervoor kunnen kiezen om het assortiment met een basis aan te bieden.
Een medewerker kan een aantal foto’s met smartphone van het gekozen theaterkostuum(s) maken en deze koppelen aan de reservering. (foto’s zijn altijd up-to-date).
De medewerker kiest een bestaande klant of maakt een nieuwe klant aan. (invoervelden zijn instelbaar).
Vervolgens wordt de reservering per e-mail aangeboden om deze te accorderen. In dit e-mailbericht wordt de reservering middels een akkoord en een niet akkoord link aangeboden. Zodra de klant voor akkoord heeft gekozen is de reservering definitief. en krijgt de klant het theaterkostuum(s) mee.
Een dag vóór de inleverdatum ontvangt de klant een sms (reminder) dat theaterkostuum(s) de volgende dag ingeleverd moet worden.
Meer info?
Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.
Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!
Invullen verhuurgegevens
Linksboven worden de verhuurperiode, de huurobjecten en de legitimatiegegevens ingevuld. (deze velden zijn naar wens instelbaar)
Rechtsboven wordt een bestaande klant gekozen of wordt er een nieuwe klant aangemaakt en helemaal onderin wordt het totale bedrag ingevuld (btw gegevens worden automatisch berekend). Linksonder zijn nog geen foto’s gekoppeld, maar gekozen worden voor de +knop .
Foto’s kiezen
In onderstaande situatie zijn er foto’s gemaakt en opgeslagen in een specifieke map op uw pc.
Beide foto’s van hoepelrokken zijn zichtbaar en worden in dit proces geselecteerd.
Foto’s kiezen
In onderstaande situatie zijn de foto’s geselecteerd.
Alle benodigde gegevens zijn vastgelegd en kan er voor knop: Reserveer gekozen worden.
Zodra voor deze knop gekozen worden zal er een e-mail gestuurd worden naar de klant voor akkoord
Bevestiging vragen huurovereenkomst (e-mail)
Onderstaande situatie weergeeft de bevestiging van de huurovereenkomst.
Klant kan de staat van de kostuums, de afgesproken verhuur-periode en de tarieven bekijken.
Zodra er voor akkoord is gekozen is deze bevestiging rechtsgeldig (er worden loggegevens vastgelegd, zoals het IP adres van verzender/klant).
Je kunt hiermee aantonen dat de bevestiging is gedaan door de klant en niet door de organisatie zelf.
Bevestiging akkoord huurovereenkomst (e-mail)
Onderstaande situatie weergeeft het akkoord van de huurovereenkomst.
Na akkoord of niet akkoord worden beide partijen hierover per e-mail geïnformeerd.
Onderstaande afbeelding laat het akkoord zien op huurovereenkomst.
Zodra deze e-mail is ontvangen kan de verhuurorganisatie theaterkostuums uitgeven.
Een dag vóór de inleverdatum ontvangt de klant een sms (reminder) dat theaterkostuum(s) de volgende dag ingeleverd moeten worden.