Probleemsituatie Vaste gasten kunnen een restaurant ouderwets telefonisch benaderen, echter is er behoefte om op afstand te bestellen of een tafel te reserveren. (makkelijker en eenvoudiger). Daarnaast is het bestellen vanaf de tafel ook een interessante toevoeging omdat gasten van het restaurant veel minder lang hoeven te wachten wanneer het bijvoorbeeld druk of sprake van onderbezetting is.
Oplossing: Via de app maar ook via de webshop kan er besteld en gereserveerd worden. Het is mogelijk direct via iDEAL te laten betalen zodat bezorger geen geld op zak hoeft te hebben of de bediening niet meer hoeft af te rekenen op het terras.
Meer info?
Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.
Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!
Hoofdmenu
Hoofdmenu bestaat uit een reeks knoppen die voor iedere consument duidelijk is.
Appandweb.nl kan naar wens alle soorten knoppen en mogelijkheden aanmaken.
Het uiterlijk van de app, zoals kleuren en logo kunnen eenvoudig worden aangepast naar de stijl van het restaurant.
Appandweb.nl werkt op basis van gratis uitproberen en tijdens deze fase wordt snel duidelijk welke behoefte en wensen de ondernemer via de app wil regelen.
Ons advies is wel hou het kort en simpel.
Via dit hoofdmenu kan een bestelling geplaatst worden om af te halen, bezorgen of vanaf de tafel te bestellen.
Het is ook mogelijk om een tafel te reserveren, de menukaart te bekijken of te chatten met het restaurant.
Bestellen via menukaart
Via de menukaart kunnen er één of meer producten gekozen worden.
Bovenin staan de categorieën afgebeeld en onderin worden de producten van de geselecteerde categorie getoond.
Opties van een product
Mocht er extra opties aanwezig zijn dan worden deze weergegeven.
In dit voorbeeld kunnen er meerdere bijproducten gekozen worden, echter is het ook mogelijk om één bijproduct te laten kiezen.
Producten afronden
Wanneer de bestelling klaar is en afgerond moet worden, wordt eerst het overzicht van de bestelling getoond.
Het is mogelijk terug te keren of meerdere items toe te voegen of items te verwijderen.
Bestelling afronden
Om de bestelling af te ronden moeten de persoonsgegevens van de klant ingevuld worden.
Alle benodigde velden zijn aanpasbaar. U kunt dus precies datgene vragen wat u als ondernemer nodig heeft om de bestelling te kunnen leveren.
(bv: naam en adres bij bezorgen, tafelnummer bij terras of tafel bestelling, telefoonnummer bij afhalen)
Vanaf tafel bestellen
Wanneer vanaf een tafel besteld wordt, zal de gast vooraf een tafelnummer moeten ingeven. Dit kan door intypen of middels een QR code in te scannen.
Tafelnummer inscannen
Via het de smartphone wordt de QR code gescand met de camera van de smartphone, waarmee de tafel wordt herkend en de gast kan overgaan tot bestellen
Bestelling afronden
Om de bestelling af te ronden moeten de persoonsgegevens van de klant ingevuld worden.
Alle benodigde velden zijn aanpasbaar. U kunt dus precies datgene vragen wat u als ondernemer nodig heeft om de bestelling te kunnen leveren.
(bv: naam en adres bij bezorgen, tafelnummer bij terras of tafel bestelling, telefoonnummer bij afhalen)
Tafel reserveren
Wanneer een gast gekozen een tafel wil reserveren, dan verschijnt direct het scherm “Beschikbaarheid tafels”.
Het is meteen duidelijk welke tafel op specifieke tijden wel of niet beschikbaar zijn.
Naast de datum kan de gast naar de volgende dag navigeren en worden de beschikbaarheid weergegeven
Een duidelijk overzicht wordt getoond, van wat wel of niet beschikbaar is die dag.
Bevestigen tafelreservering
Zodra er voor een beschikbaar tijdsblok is gekozen kan de tafelreservering bevestigd worden.
Het is eventueel mogelijk om bij deze reservering een aanbetaling te vragen zodat “annuleringen en niet komen opdagen” tot een minimum beperkt kunnen worden.