Zorgapp
Probleemsituatie:
Bij de wat kleinere (thuis)zorgorganisaties loopt de administratie vaak achter. Zorgverlener is goed in zijn/haar werk, echter het administreren (rapporteren) van de werkzaamheden blijft vaak liggen. Geen tijd of het systeem waarmee gewerkt wordt is gecompliceerd. Huidige softwarepakketten hebben veel modules, maar soms zelfs zoveel dat het systeem ingewikkeld wordt. (ONS, Thuiszorgplanner, etc)
Oplossing:
Appandweb.nl levert naast software ook betaalde service. Houdt je software eenvoudig en simpel en maak het niet ingewikkeld met veel knoppen en mogelijkheden. Zorg dat de belangrijkste processen erin staan en regel uitzonderlijke situaties handmatig.
Rapportage (administratie) is de belangrijkste activiteit naast het verlenen van zorg. Met ons gebruiksvriendelijke backoffice beheersysteem kunnen cliënten aangemaakt worden en kunnen zorgverleners rapportages registreren. Groot voordeel t.o.v. onze concurrenten is dat er een toetsenbordvrije omgeving mogelijk is, waarmee de zorgverlener het bezoekverslag kan inspreken. Vervolgens wordt dit spraakbericht (meerdere talen mogelijk) omgezet naar tekst en is de rapportage geregistreerd
Meer info?
Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.
Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!
Hoofdmenu
Hoofdmenu bestaat uit een reeks knoppen.
De Thuiszorgapp kan naar wens, met alle soorten knoppen en mogelijkheden ingesteld worden.
Appandweb.nl werkt op basis van gratis periode uitproberen, tijdens deze fase wordt duidelijk welke functionaliteiten en handigheden de Thuiszorgapp moet hebben.
Ons advies is wel hou het kort en simpel.
- Bovenste rij zijn de belangrijkste activiteiten
- Middelste rij is voor de medewerker
- Laatste rij is informatief
Rapportage (administratie)
n linker scherm staat volgens welke structuur (aan de hand van bijvoorbeeld vragen) het gespreksverslag ingesproken moet worden, of welke elementen in het gespreksverslag moeten worden meegenomen.
Deze structuur is door de organisatie te bepalen en instelbaar. Zodra het gesprek is ingesproken,
kies: “Stop opname”.
In rechter scherm is het bezoekverslag geplaatst.
Met opnieuw inspreken kan de zorgverlener het verslag opnieuw inspreken.
Met registreren verzendt de zorgverlener het verslag.
Als de medewerker geen of moeilijk Nederlands spreekt, dan kan er in een andere taal worden ingesproken, het verslag wordt omgezet naar een tekstverslag en vertaald naar NL voor de administratie
Rapportage (administratie)
n linker scherm staat volgens welke structuur (aan de hand van bijvoorbeeld vragen) het gespreksverslag ingesproken moet worden, of welke elementen in het gespreksverslag moeten worden meegenomen.
Deze structuur is door de organisatie te bepalen en instelbaar. Zodra het gesprek is ingesproken,
kies: “Stop opname”.
In rechter scherm is het bezoekverslag geplaatst.
Met opnieuw inspreken kan de zorgverlener het verslag opnieuw inspreken.
Met registreren verzendt de zorgverlener het verslag.
Als de medewerker geen of moeilijk Nederlands spreekt, dan kan er in een andere taal worden ingesproken, het verslag wordt omgezet naar een tekstverslag en vertaald naar NL voor de administratie
Geschiedenis bekijken
Zorgverleners kunnen elkaars rapportage of geschiedenis in de app terugkijken. Dit voorbeeld weergeeft de rapportage die zorgverlener Sander Verheij heeft ingesproken op: 13 juli 2022 om 11:01
Het terugkijken van geschiedenis is noodzakelijk om de voortgang van de zorg te kunnen coördineren, bijstellen en eventueel aanpassen
Rooster zorgverlener
In linker scherm wordt duidelijk weergegeven wat het rooster is van de zorgverleners in week 52.
Als een collega ziek is of verlof heeft opgenomen kan de andere collega eenvoudig het rooster bekijken en een dienst overnemen.
Rechter figuur is het rooster van een zorgverlener geopend en is per dag te zien welke cliënten en welke type zorg (VP of PV) gegeven moet worden.
De namen van cliënten zijn aliassen zodat wet van privacy bewaakt wordt. Zo wordt aanhef, achternaam en huisnummer als alias gehanteerd in dit voorbeeld. (U kunt eventueel zelf een alias systeem bedenken/instellen
n linker scherm wordt duidelijk weergegeven wat het rooster is van de zorgverleners in week 52.
Als een collega ziek is of verlof heeft opgenomen kan de andere collega eenvoudig het rooster bekijken en een dienst overnemen.
Rechter figuur is het rooster van een zorgverlener geopend en is per dag te zien welke cliënten en welke type zorg (VP of PV) gegeven moet worden.
De namen van cliënten zijn aliassen zodat wet van privacy bewaakt wordt. Zo wordt aanhef, achternaam en huisnummer als alias gehanteerd in dit voorbeeld. (U kunt eventueel zelf een alias systeem bedenken/instellen)
Maatwerk in de knoppen
Zoals eerder aangegeven kunnen we naar wens knoppen aanmaken om de zorgverlening te registreren.
Deze thuiszorgorganisatie vindt MIC meldingen in de zorgAPP zeer essentieel zodat deze direct na een gebeurtenis geregistreerd kunnen worden.
Dit scherm is ingesteld naar wens van de organisatie en zorgverleners kunnen incidenten volgens aan aangemaakte structuur melden/registreren.
Zo kunnen er ook keuzelijsten worden aangeboden zodat verkeerde invoer vermeden wordt.
Ook kan in dit scherm het inspreken van een gesprekverslag aangeboden worden om het registreren van het incident te versnellen.
Door met tekstvakken te werken is voordelig, zodat alle belangrijke informatie in de juiste structuur wordt vastgelegd.